Chci dělat fitness, ale jsem těhotná

Jste těhotná? Gratulujeme a zároveň přejeme hodně zdraví a mnoho příjemných dnů s vaším
miminkem, které určitě už teď samou nedočkavostí občasně kopne do vašeho bříška a zkouší
nalézt cestičku ven. Je pravdou, že těhotenství sebou přináší velké sebezapření v mnoha
ohledech, ale to neznamená, že se musíte vzdát všeho, co vás dříve bavilo.

Věčně omílané téma, které se dotýká fitness cvičení a gravidních žen, je doposud tak trochu
ožehavým námětem k diskusi. Proč však necvičit? Těhotenství je stav, kdy se lidský
organismus dostává do velké přeměny.


S fitness cvičením opatrně

Naštěstí je k tomu žena perfektně naprogramována a ve většině případů se celý průběh
nepotýká se sebemenší komplikací. Ve své podstatě jde o zlomovou situaci, kdy si žena
začne uvědomovat spoustu zásadních věcí ohledně svého životního stylu. Nezřídka se stává,
že sebou těhotenství přinese poslední cigaretu, kapku alkoholu nebo dokonce lepší
životosprávu. Mnoho maminek si začne uvědomovat, že existuje tolik věcí, které se dají
zlepšit nebo zdokonalit. Předem však chceme upozornit, že nárazová zátěž v období vaší
gravidity se nesmí nic přehánět. V případě, že jste doposud nikdy necvičily, tak se to
nesnažte teď dohánět. Takové radikální změny jsou spíše v neprospěch celkového
zdravotního stavu vás i vašeho plodu.

Těhotenství však není nemoc a zdravý pohyb se za dodržování určitých fitness pravidel s
ohledem na váš aktuální stav je přímo výzvou. Přiměřené cvičení je skvělým doplňkem,
proto jej nezatracujte, jen si zjistěte důležité informace, které vám vnesou do této
oblasti trochu osvěty.

Na co si dát pozor

  • Do fitness cvičení se za žádných okolností nepouštějte, pokud máte jakékoliv
    zdravotní potíže bez předchozího souhlasu vašeho ošetřujícího lékaře.
  • V případě, že jste chodily pravidelně cvičit ještě před těhotenstvím, můžete v tom
    pokračovat, jen uberte ze svých nároků.
  • Jakmile na vás přijdou dny menstruace, tak se jakékoliv fyzické námaze vyhněte a
    zařaďte do svého harmonogramu klidový režim.
  • Fitness v těhotenství by mělo být opravdu šetrné, zejména v prvních třech měsících
    od početí, kdy se žena nachází ve stádiu nejvyšší rizikovosti. Redukujte v těchto dnech
    svůj pohyb až na 30%.

Těchto cviků se vyvarujte

Především se vyvarujte hlubokým dřepům a předklonům. Břicho se snažte namáhat co možná
nejméně, stejně tak i pánevní dno.Jakmile daný cvik vyžaduje zatínání břišních svalů,
vynechejte ho a zaměřte se na jiné. Třetí semestr sebou přináší značné změny, kterým
nesvědčí cviky na zádech a rotační.

Fitness v těhotenství je spíše takovým protahovacím programem, kde se nesnažíme dělat
cviky do krajních poloh. Běžte na to s rozumem a hlavně se vyvarujte extrémním polohám.
Určitě fitness v těhotenství nevynechávejte, jde o skvělý způsob, jak prokrvit celý
organismus a dostat ze sebe alespoň část škodlivin.

Post Navigation