Domácí fitness, díl 1. začínáme s posilováním doma

Nezáleží na tom, jestli jste se rozhodli kvůli své postavě, zdraví, nebo pro udržení stávající
kondice. Cvičení v jakékoliv podobě přináší úlevu od stresu, podráždění a navíc vám pročistí
vaší mysl. Velice mnoho zájemců o zdravější způsob života si stěžuje, že díky pracovnímu
nasazení nemají šanci ani možnost docházet do posiloven, či fitness center. Ti další je
zase postrádají ve své blízkosti a ty nejbližší se nachází ve vzdálených městech. Ať už
jsou vaše důvodu sebevážnější, všechno má své ideální řešení. Dokonce i vaše postava se může
formovat do požadovaných tvarů, a to bez většího násilí, či nátlaku.


Kvalitní fitness posilování sebou přináší mnohá pravidla. Je důležité si cvičení rozdělit do
několika fází a dodržovat pravidelnost sebezdokonalování. Nejde jen o to, několikrát do měsíce sednout na ortoped, ale o to, aby se fitness stalo způsobem vašeho života na několik měsíců,
či let. To, že je domácí fitness na vzestupu hovoří i fakt, že se při výstavbě nových bytů
počítá s dispozičním rozpoložením jednotlivých místností tak, aby se každý těmto činnostem mohl oddávat. Domácí vybavenost je na daleko větší úrovni, než tomu bylo před několika lety.
Existuje celá řada prvků, které nezabírají tolik místa a mnohdy jsou efektivnější, než jakákoliv velká posilovací zařízení.

Cvičte správně

Pokud jste se rozhodli, že započnete s domácím fitness cvičením, tak si dejte pozor na
správnou posloupnost. V první řadě se zahřejte. Prokrvte všechny partie a svaly, nehledě na
to, že je nebudete do cvičení tolik zapojovat. Procvičte pohyblivost kloubů a začněte se
připravovat pravidelným dýcháním. Též je dobré zapojit stabilizační systém páteře. Nejprve se
tedy rozdýchejte do břicha tzv. jogínský dech. Následně využijte efektivitu balanční podložky,
čímž si připravte svalstvo i hluboké stabilizační svaly páteře. Poté přikročte ke svému
oblíbenému stroji. Vlastní trénink by neměl být kratší než 40 minut. Snažte se posilovací
stroje a techniky obměňovat. Posilování zakončujte pozvolným odebíráním zátěže. Úplně
naposledy se věnujte dýchání do břicha.

Nepřepínejte se

Pamatujte na to, že v domácím prostředí vám nemá kdo poradit, proto k sobě buďte
ohleduplní a zbytečně se nepřetěžujte. Zátěž přidávejte pozvolna a sledujte reakce vašeho těla. Rovněž je důležitý i odpočinek, kdy svaly načerpají sílu a umožníte jim růstu. Spalování kalorií
a aktivní pohyb je skvělou preventivní záležitostí vůči nejrůznějším nemocem, ale se všeho s
mírou. Dejte si nějaký den pauzu a zapojte do svého života více chůze. Pokud patříte do
kategorie lidí s menší či větší nadváhou, tak buďte opatrní dvojnásob.

Kam mám svou domácí posilovnu umístit

V případě, že zrovna stavíte dům, tak jste ve velké výhodě. Můžete tak ještě před zahájením
stavby rozčlenit místnosti tak, aby bylo jejich využití co nejlepší. Určitě dejte přednost
samostatné a dobře větrané místnosti. Naprosto senzační strategií je propojení venkovní
terasy, sauny nebo popřípadě zahrady s fitness místností. Je jasné, že ne každý oplývá těmito dispozicemi. V takovém případě postačí prostornější ložnice, nebo obývák.

Post Navigation