Dvacet jednoduchých způsobů jak zhubnout – 2. díl

A máme tu další pokračování seriálu o zdravém hubnutí. V minulém díle jsme se seznámili jak správně používat potraviny správně jíst.

Jezte potraviny s nízkým glykemickým indexem

Potraviny s nízkým glykemickým indexem dokážou udržet hladinu cukru v krvi více stabilní, vyhnete se pak extrémním výstupům a poklesům hladiny glukózy v krvi. Budete se cítit déle sytí a zastaví se vaše neodolatelná chuť na sladké, která se dostavuje zejména, když jíte potraviny s vysokým glykemickým indexem.

Přidejte trochu bílkovin do každého jídla

Studie prokázaly, že bílkoviny obsažené ve stravě vás udrží sytější po delší dobu. S dávkami to ovšem nepřežeňte. Větší dávky totiž taktéž mohou způsobit váhový růst.

Nezapomeňte se nasnídat

Je prokázané, že lidé, kteří nesnídají, mohou mít vyšší tendenci se během dne nezdravě přejídat. Naopak ti, kteří snídají nízkotučné bílkoviny, potravu s nízkým glykemickým indexem, ovoce nebo zeleninu nemají s přejídáním se během dne žádný problém. Naopak si vybírají zdravější pokrmy a hubnutí je pro ně mnohem snazší.

Dostatečně spěte

Lidé, kteří trpí nedostatkem spánku, shledávají hubnutí jako mnohem problematičtější záležitost než ti, kteří spí dostatečně. Tito lidé mají také tendenci vybírat si nezdravá jídla během dne, mají méně energie a spalování kalorií je pro ně obtížné.

Jezte pomaleji

Když jíte příliš rychle, vaše tělo nemá šanci zaregistrovat, že je už plné. Pokud budete jíst pomalu a potravu budete pořádně žvýkat, sníte méně a tělo tak bude mít dostatek času poslat zprávu do mozku, že je již plné. Taktéž se doporučuje po jídle počkat dvacet minut, než se znovu pustíte do jídla.

Nevynechávejte jídla

Je to podobné jako u vynechání snídaně. Lidé, kteří nejedí pravidelně mají tendenci se během dne přejídat nezdravou stravou a to jen kvůli velmi intenzivního pocitu hladu. Přitom stačí jíst několik menších porcí za den. Rozhodně tak přijmete méně kalorií, než kdybyste jedli jen jedno velké jídlo přes den.

Vyhněte se vysoce kalorickým nápojům

Pitím vysoce kalorických nápojů jakou jsou sodové vody a šťávy přijmete vysoký obsah kalorií, aniž byste se nějak zasytili. I když některé šťávy mohou obsahovat nějaké vitamíny, obsahují méně vlákniny než samotná porce ovoce a mnohem více kalorií. Taktéž limonády nejsou to pravé ořechové pro vaši dietu. Neobsahují žádné výživové hodnoty, místo toho vám nabídnout mnoho kalorií. Proto bude nejlepší, když vsadíte na čistou vodu.

Vyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám

Průmyslově zpracované potraviny obecně obsahují více tuku, cukrů a kalorií. Také obsahují různé přidané látky a příchutě, které způsobují, že jíme více a více. Nejlepším řešením je připravovat si své vlastní jídlo, používáním čerstvých potravin. Tak budete mít přehled o tom, co jíte. Můžete dokonce vymyslet recepty, obsahující málo kalorií.

Přemýšlejte o tom, co jíte

Vypněte televizi, odpojte se z internetu a na chvíli si dejte pauzu od všeho, co zrovna děláte. Místo toho popřemýšlejte o tom, co jíte, před tím, než sousto dáte do úst. Je dokázané, že jedení během jiné činnosti vede k přejídání a příjmu mnohem více kalorií.

Občas si dopřejte, to co vám chutná

Budete se možná divit, ale být na sebe příliš přísní, co se týče vaší diety, není až tak úplně dobré. Vede to totiž k záchvatovým stavům a hrozí, že celé vaše snažení bude zmařeno. Proto si čas od času dopřejte, to co vám chutná. Je tak málo pravděpodobné, že se psychicky zhroutíte a naprosto vzdáte jakékoliv pokusy o zdravý životní styl.

Post Navigation