Jak zhubnout 14 kilo, 7 kroků k úspěchu

Ztráta 14 kilo se může jevit jako skličující úkol, ale pokud dáte si čas vytvořit si zdravé návyky a tvrdě pracovat, je to také dosažitelný cíl. Pro ty, kteří trpí nadváhou nebo obezitou může ztráta 14 kilo znamenat zlepšení zdraví, vytvoření si většího sebevědomí, zvýšení fyzické kondice a zlepšení celkové kvality života.
Mnohé diety nebo cvičební programy slibují zhubnutí 14 kilo v nereálně krátkém časovém horizontu, ale ztratit váhu zdravým způsobem a dlouhodobě můžete vyzkoušet na základě jednoduchých tipů níže.


Krok 1: Dejte si čas

Pokud dieta slibuje úbytek na váze, který zní příliš dobře, aby to byla pravda, pravděpodobně to pravda není. I když to může být lákavé přihlásit se na dietu nebo cvičební program, který bude zřejmě chtít výsledky, které chcete v co nejkratším možném čase, je důležité si uvědomit, že dlouhodobé hubnutí a údržba je to, o co chcete opravdu usilovat.

Jak dlouho trvá, než zhubnete 14 kilo?

Ztratit 14 kilo zdravým tempem je asi tak jedno až dvě kila týdně. Budete muset snížit příjem kalorií a zvýšit výdej energie, vytvořit energetický deficit. To odpovídá deficitu kolem 500 kalorií za jedno kilo a 1000 pro dvě kila.

Při tomto tempu hubnutí to bude zřejmě trvat 15 týdnů minimálně ztratit váhu. I když se to může zdát jako dlouhá doba, je to opravdu nejzdravější způsob, jak shodit kila a udržet je.

Extrémní diety nebo cvičení, které způsobují rychlé hubnutí mohou být nebezpečné pro zdraví, a je také těžké udržet dietu při běžné každodenní rutině.

Krok 2: Více se pohybujte

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak vytvořit energetický deficit je jít dál a spálit extra energii. Intenzivní vytrvalostní cvičení je nejúčinnější, pokud jde o spalování kalorií. Nicméně odporové cvičení může být výhodné pro budování svalové hmoty, spaluje více kalorií a také se zrychluje metabolismus.

Scénická cvičení, jako je pohyb po celý den tím, že chodíte po schodech nebo jízdou na kole do práce – to je dobrý začátek. Ale pro ztrátu 14 kilo je lepší také vykonávat nějakou formu organizovaného cvičení a spálit přebytečné kalorie efektivněji.

Pokud jste na práci venku, ujistěte se, že začnete jemně a postupně zvyšovat rychlost a čas cvičení, jak si zlepšit svou fyzickou zdatnost.

Krok 3: Jezte méně kalorií

Spolu s větším výkonem spotřebovávajícím méně energie je nejlepším způsobem na hubnutí. Existuje mnoho cest ke snižování příjmu kalorií, ale je důležité si vybrat tu, která vyhovuje vašemu životnímu stylu a stravovacím návykům, takže ho můžete udržet v dlouhodobém horizontu.

Někteří lidé mohou dávat přednost odstranění „extra“ potravin ze svého jídelníčku, jako je čokoláda, bramborové lupínky a sladkosti, zatímco jiní mohou zjistit, že i jen vynechání sladkých nápojů nebo alkoholu je dost k dosažení požadovaného deficitu energie.

Kombinace snížení velikosti porcí, jíst potraviny kde je nižší energetická hustota, vynechávání přebytečně sladkých a mastných potravin a omezení alkoholu může být dobrý způsob, jak ztratit kila, ale někteří lidé preferují více strukturovanou dietu nebo stravovací plán.

To vše závisí na Vaší současné stravě, stravovacích návycích a také na změnách, které pro Vás budou jednodušší. Musíte se pokusit provést změny a najít ty, které jsou pro vás osobně nejlepší.

Krok 4: Upravte svůj plán hubnutí

Mnoho lidí začalo na dietě a pokračuje se stejnou dietou bez úpravy příjmu kalorií. To obvykle vede k náhorní plošině v úbytku hmotnosti, které může být frustrující a demoralizující.

Aby byla ztráta hmotnosti konstantní, je nutné postupně snižovat příjem kalorií dále, jak hubnete. To protože se snižováním váhy těla se také mění energetický deficit, který je požadavkem pro udržení váhy.
Po dosažení požadované hmotnosti je obvykle možné zvýšit příjem mírně zastaveného hubnutí a udržet si svůj hmotnostní cíl.

Krok 5: Usilujte o menší cíle

Ztráta 14 kilo může být ohromující a je to rozhodně dlouhodobý závazek. Aby bylo snazší řídit pravidly, zkuste se podívat na Vaše hubnutí v menších cílech. Nastavte si týdenní cíle pro svou váhu ve změně stravovacích návyků a cvičení a budete mít motivaci pokračovat s novou výzvu, pokud jste již něco splnili. (Viz také: Jak stanovit reálné cíle hubnutí)

Krok 6: Nestresujte se s malými nárůsty na váze

S každým delším obdobím ztráty hmotnosti je normální, když se kolísá hmotnost, včetně malých nárůstů na váze. Mnozí lidé ztrácejí motivaci a vzdávají se, když vidí nárůst na váze, ale mějte na paměti, že existuje mnoho faktorů, které mohou způsobit zvýšení hmotnosti a menší změna není nic, čeho se bát. Mnohem důležitější je dlouhodobá ztráta hmotnosti.

Retence tekutin, menstruace, svalové hmoty a dokonce i když jste naposledy šli na toaletu může zvýšit vaši váhu v krátkodobém horizontu, a tak místo toho, aby jste se každý den vážili, může být lepší vážit se jednou za týden, takže tyto malé výkyvy nebudou tak zřejmé.

Krok 7: Motivujte se

Zhubnout, zejména větší množství není snadné. Ačkoli se může zdát jednoduchým úkolem jíst méně a zvýšit výkon, jde o mnohem víc než jen to.
Motivace a podpora jsou základní ingredience na každém úsilí zhubnout a to zejména pro větší množství váhy a také pro její udržení. Odměněním své tvrdé práce, trénováním s přáteli a udržením hubnutí posilujete svou motivaci. Další podporou je skupinové hubnutí, mluvení o svých cílech s přítelem či odborným zdravotnickým pracovníkem Vám může být další podporou, kterou potřebujete pokud chcete ztratit přebytečná kila navždy.

Post Navigation