Zhubněte bez jojo efektu

Kolik z nás si nejednou řeklo: „Jsem příliš tlustá/ý. Musím se sebou něco udělat.“ Určitě je nás víc. Spoustě lidem se ovšem nepovede docílit své ideální váhy a postavy. Proto jsem se rozhodla umístit sem takový malý návod nebo chcete-li doporučení. Ihned na začátku Vás musím upozornit, že jakékoliv prášky na hubnutí ani diety nejsou účinné. Možná zaberou krátkodobě, ale vždy se dostaví tzv. jojo efekt. Krom toho v práškách je prakticky vždy chemie, která zanáší organismus. Dokonce, i když je na obalu napsáno, že jde o přírodní extrakt bez chemie, tak nikdy nemáte jistotu, že jde o přírodní produkt. A pokud působí, musíte je brát pořád, abyste opět nezačaly přibírat. Tím však můžete svému tělu škodit víc, než si myslíte. Není vše, jak se zdá.


Teď něco k těm dietám. Co se vlastně děje, když držíte dietu? Jíte méně. Nebo něco nejíte vůbec. Popřípadě jíte hodně konkrétní potraviny. Diet je spousta. Ovšem všechny mají jedno společné. Jde o dočasnou úpravu ve stravování za účelem zhubnutí, přičemž po stanovené době dojde k návratu původních zvyků ve stravování. V tom momentě se dostaví i opětovné zvyšování hmotnosti. Samotná dieta tudíž je funkční pouze z části. Sice s její pomocí zhubnete, ale už si váhu neudržíte.

marta_250x250

Kdo tedy chce zhubnout a váhu si udržet, je třeba podniknout trvalé změny ve stravovacích zvycích. A abyste hubnutí ještě více zlepšily a zintenzivnily, je třeba do svého režimu zařadit i pohybové aktivity. Bez rovnováhy mezi stravou a pohybem to totiž jde jen horko těžko. Není nutné hlídat každou kalorii, ale je třeba všeho s mírou a s ničím to nepřehánět. Málo sladkého a tučného a hodně ovoce a zeleniny. Co se sportu týče. Tuky se nejvíce začínají spalovat až po nějakých 40ti minutách sportu bez přestávky. Doporučuje se aerobik, plavání, rychlá chůze, jízda na kole atp. V žádném případě posilování na strojích aj. Po tom naopak rostou svaly. Na růst svalů ovšem stačí posilovat 20 minut v kuse. Aerobik, či jinou aktivitu trvající alespoň 40 minut naráz by člověk měl provozovat alespoň 2x do týdne. Nejlépe i 3x/týden.

Zcela určitě jsou mezi námi lidé, kteří ví, jak mají zhubnout a váhu si udržet, ale už se nedokážou donutit k pravidelnému cvičení a trvalé změně stravy. Dlouho zaběhnuté zvyky určitě nezměníte všechny ze dne na den. Např. začněte tím, že budete aktivitu provozovat pravidelně třeba jen 10 minut, ale vždy v přibližně ve stejnou dobu. Vím, že jsem o něco níže napsala 40 minut. Ovšem, když se ke 40ti minutám 3x/týdně nedokážete donutit, je třeba začít s málem a vytvořit si zvyk. Zvyky se z činností stávají tak po měsíci. Proto můžete zapomenout na to, že za 2 měsíce zhubnete spoustu kg. Zvláště pokud nechcete, aby vám zůstala vyset kůže, musíte začít hubnout pomalu a myslet na zpevňování kůže už od začátku hubnutí. Naprosto to samé je to s návyky u stravování. Začněte např. s tím, že začnete pít více vody a méně slazených nápojů. Některé mají více kalorií, než by člověk řekl, že tekutiny mohou mít. Také pomáhá, když si uděláte ze sportu zábavu.

Myslete na vše, co jsem zde napsala a přeji spoustu úspěchů a vytrvalosti při vašem snažení.

Post Navigation